Friday, January 25, 2013

Sedang Mencari Cinta MU

Tuhan...
Bicara-MU tanpa suara
Belaian-MU hanya rasa
KAU terlalu dekat
tanpa suara
namun cinta-MU ketara jua...



 Ya Allah, sesungguhnya hatiku ketika ini gundah tanpa cinta-Mu, aku rindu bertemu dengan Mu. Rindu untuk merasa manisnya nikmat iman. Rindu  untuk merasakan cinta-Mu. Rindu untuk berada di taman syurga. Aku hamba-MU yang lemah ini akur dengan setiap takdir yang telah KAU tetapkan buatku. Ya Allah, bantulah aku menguruskan perasaan ku ini. Bantu aku menjadi hamba-MU yang berakhlak dengan setiap ujian yang ENGKAU berikan kepada ku. Sebagai hamba-Mu, aku layak diuji. Ya Allah, jadikan aku sebagai hamba-MU yang berakhlak ketika mendapat nikmat dari-MU. Ya Rabb, aku mohon akan ENGKAU kuatkan hati ku untuk terus berada di jalan-MU. Ku harapkan keredhaan-MU.
 Aku kini sedang mencari cinta-MU.

No comments:

Post a Comment